Selecteer een pagina

Waar de toekomst van Twitter van af kan afhangen

“Twitter geeft bedrijven de mogelijkheid om toegang te krijgen tot een wereldwijd publiek”.

Er is duidelijk bewijs dat video in de toekomst een integraal onderdeel van online inhoud zal zijn. Business management consultant L2 publiceerde vorig jaar een rapport die beweerde dat videodata tegen het jaar 2020 80% zal uitmaken van alle internetverkeer. Op dat moment zal er elk maand wereldwijd zo veel video content gedeeld worden een individueel 5 miljoen jaren nodig zal hebben om het te bekijken. Maar het is mobiele data die is ingesteld om de grootste stijging te zien. Cisco meldt dat tussen 2015 en 2020 de mobiele telefoon een samengestelde jaarlijkse groeipercentage van 53% zal hebben wat uitstekend nieuws voor Twitter is, met 82% van de actieve gebruikers via mobiel.

Twitter maakte zijn eerste belangrijke stap in de richting van video in 2015 toen het Periscope, een live-video-streaming platform verwierf, het is nogal succesvol geweest. De standalone applicatie is nu geïntegreerd in de eigen app van Twitter, en in zijn eerste jaar heeft Periscope meer dan 200 miljoen uitzendingen gecreëerd, met meer dan 110 jaar live video die dagelijks wordt bekeken. Maar de recente beslissing van het bedrijf om de #GoLive-videofunctie direct in de Twitter app te creëren, om te concurreren met Facebook Live en YouTube Live, laat velen denken over de toekomst van Periscope, met name met het enorme verschil in actieve maandelijkse gebruikers, Twitter met 328 miljoen in vergelijking met Periscope’s 4,3 miljoen gebruikers.

Twitter’s focus op muziek blijkt uit zijn recente aanbiedingen om video content te streamen van MTV’s Video Music Awards en ABC’s American Music Awards, naast LiveNation. Het was ook in het nieuws, omdat het een overeenkomst met Bloomberg had aangekondigd om een ​​24/7 nieuws kanaal te leveren. Het heeft zelfs vorig jaar een grote duik in sport gekregen toen het MLB en NHL-games begon te streamen, samen met een $ 10 miljoen deal om 10 NFL donderdagavondspellen te streamen. Zij streamen ook sporten buiten de VS met de 2016 Emirates Melbourne Cup uit Australië en eventueel Cricket Australia, een belangrijke Australische sportorganisatie, die het snel over media rechten zal onderhandelen.

Het is duidelijk dat het publiek getallen in verband met de live streams van Twitter voor hooggeplaatste sportevenementen niet concurreren met televisie uitzending. Twitter had gemiddeld 243.000 mensen in vergelijking met 15,4 miljoen via CBS en het NFL Network tijdens het eerste donderdagavond spel. Maar de live video streams van Twitter zijn veel beter dan de video zelf. Twitter’s belangrijkste asset is rond sociale discussie en debatten. Zijn kracht zal zijn in de manier waarop het live video-inhoud en relatieve discussie kan integreren, waardoor de lijn tussen sociale media en video streaming verder wordt verduisterd.

Maar Twitter heeft uitdagers: Facebook heeft ook interesse getoond voor live video, vooral sport. Het heeft aangekondigd dat het dit jaar 46 wedstrijden van Mexico’s beste voetbal league, Liga MX, naar Amerikaanse gebruikers zal streamen. In Australië werden 47 van de 59 vrouwen Big Bash Leaguecricket wedstrijden afgelopen seizoen via Facebook gestreamd; de overige 12 werden live uitgezonden op gratis-tv. Twitter zal ook moeten concurreren met Amazon, die zijn aanpak van video-inhoud en live streaming onderzoekt. Dit jaar kreeg het de rechten van de NFL’s Donderdagavond voetbal, en betaalde vijf keer het bedrag dat Twitter het jaar ervoor had gedaan.

Het is duidelijk dat de toekomst van Twitter veel verder gaat dan de beperking van 140 tekens. De video zal en moet een integraal onderdeel zijn van zijn bestaan. Het potentieel om live video naadloos te integreren met discussie en debat zal een essentieel onderdeel zijn van haar toekomstige succes. Twitter geeft bedrijven de mogelijkheid om toegang te krijgen tot een wereldwijde en in sommige gevallen massa-niche publiek, iets dat televisie uitzendingen niet kunnen doen.

Kantoor

Stationsplein 45
3013AK Rotterdam

T.  010 808 00 20
M. 06 34 556 146

Diensten

  • Social Media Marketing
  • Video Marketing
  • Web Development
  • Grafische vormgeving
  • Branding & Strategie
  • Workshop & Coaching

Blijf op de hoogte

van relevante en actuele onderwerpen uit ons vakgebied. 

Hartstikke bedankt!