Selecteer een pagina

Instagram Trends: 6 Voorspellingen over wat te verwachten in 2017

In 2012 betaalde Mark Zuckerberg $ 1billion voor Instagram, een app met 30 miljoen gebruikers en slechts 13 medewerkers. Over vier jaar kan Instagram meer dan 500 miljoen gebruikers verwachten, en die groei laat geen teken zien van vertraging.

Sociale mediagebruikers zijn vaak bestand tegen verandering, maar updates zijn nodig vanuit het oogpunt van de netwerken. Aangezien nieuwe startups het landschap binnengaan, moet de oude wacht vers blijven door hun eigenschappen uit te breiden.

Dit is duidelijk zichtbaar bij Instagram, die is ontwikkeld van een simpele filter- en foto-app naar een die video’s bevat, inhoud verdwijnt, direct bericht, knopknopjes kopen en meer.

De dominante Instagram trends zien het platform toe te voegen en uit te breiden functies die zowel individuen als merken zullen genieten. Instagram lijkt op het vergroten van de reikwijdte van wat de app kan worden gebruikt.

Instagram trends voor 2017

Instagram Verhalen

In augustus 2017 lanceerde Instagram Stories, die op geen enkele manier lijkt op Snapchat Stories. Behalve dat foto’s en video’s zullen verdwijnen na 24 uur. Ook kun je een reeks filters gebruiken of tekst en tekeningen toevoegen aan je inhoud. En de namen zijn wel bijna hetzelfde.

Het idee achter de update is dat Instagram gebruikers meestal hun beste foto’s plaatsen, maar niet hun dagelijkse snaps. Zoals Instagram in de aankondiging aangaf: “Met Instagram Stories hoeft u zich geen zorgen te maken over overposting. In plaats daarvan kun je de hele dag zo veel delen als je wilt – met zo veel creativiteit als je wilt. ”

De productlancering is ontstaan vanuit een Instagram-trend die door gebruikers is opgericht: de opkomst van ‘finstagram’. De term staat voor nep Instagram, waar mensen een secundair account maken om inhoud te delen die ze niet op hun hoofdaccount zouden willen delen. Primaire accounts moeten gespeeld worden door de ongeschreven regels van Instagram, je moet bijvoorbeeld minstens een keer per week een gefiltreerde foto van gebroken avocado posten.

Dus verhalen hebben tot doel de manier waarop mensen Instagram gebruiken te veranderen, wat een vrij bewuste actie is. Verhalen biedt je de gelegenheid om mensen in updates te markeren, een link aan uw inhoud toe te voegen (dit is nuttig voor merken die mensen naar hun site willen trekken), en het ondersteunt zelfs Boomerang.

Instagram Direct

Vorig jaar heeft Instagram Direct bijgewerkt, de messaging-kant van de app voor het delen van foto’s. Sindsdien is het aantal gebruikers gegroeid van 80 miljoen naar 300 miljoen. Met dergelijke nummers is het geen wonder dat Instagram dit gedeelte van de service verder zal verbeteren en uitbreiden om mensen aan te moedigen om de app meer te gebruiken.

 

Instagram heeft recent een paar nieuwe functies geïntroduceerd die bekend zijn voor gebruikers van Snapchat, en voor gebruikers van Instagram Stories. Gebruikers kunnen nu inhoud verzenden naar individuele volgers en vrienden die vervolgens weer verdwijnen. De inhoud wordt verwijderd uit de inbox van een gebruiker zodra deze is bekeken. Verzenders zullen kunnen zien of de ontvanger een schermafbeelding van een video heeft gemaakt.

Instagram Shopping

In een recente update probeerde Instagram afneembare productlabels met 20 modemerken uit, waardoor het markeren van bepaalde items in een foto werd toegestaan. Dit biedt een veel meer naadloze winkelervaring voor de gebruiker. In plaats van een link te vinden in het bio, kunnen gebruikers een tag klikken voor een gedetailleerde weergave van het product. De shopper kan dan verder onderzoek doen naar het product zonder de app te verlaten. Als de gebruiker met de aankoop wil doorgaan, brengt de Shop Now-knop ze naar de product landing pagina op de bedrijfswebsite. Deze update is heel logisch en handig.

Sociale verkoop is nog niet helemaal afgenomen, maar het kan geld verdienen voor de netwerken, dus er zijn verschillende pogingen gedaan om het te laten werken. Instagram is samen met Pinterest een zeer visueel netwerk en winkelen lijkt goed te passen op het platform.

Instagram Business Tools

Het is al een lange tijd een frustratie voor bedrijven dat Instagram weinig te bieden had op het gebied van analytics, maar een recente update heeft dat veranderd.

Met Instagram Business Tools kunnen accounts voor de eerste keer als bedrijfsaccount worden geverifieerd. Met deze nieuwe functie kunt u contactmethodes, routebeschrijvingen aan uw bedrijf toevoegen en de toegang tot gepromoveerde berichten en analyses vrijmaken.

Met Insights op Instagram kunnen bedrijven details over hun volgers onthullen, zoals gedrag en demografie. Met de analyses kunt u zien welke berichten het beste zijn uitgevoerd, zodat je jou berichten kunt optimaliseren. Tot deze recente update moesten merken Instagram analytics tools van derden gebruiken.

Ten slotte kunt u met deze update goed presterende berichten omzetten in advertenties vanuit de Instagram-app, waardoor merken meer mensen bereiken. Dit kan gekoppeld zijn aan het algoritme-gebaseerde feed dat eerder in het jaar is geïntroduceerd: als Instagram moederbedrijf Facebook volgt, zal het algoritme het organische bereik geleidelijk verminderen, waardoor merken geen andere keuze hebben dan te betalen voor gepromoveerde berichten.

Uitgebreide video-opties

Een van de meest recente trends in Instagram heeft de video een grotere rol zien spelen in de app.

Waren 15 seconden video’s te kort om je verhaal te vertellen? Instagram heeft de beschikbare video-opties uitgebreid, met 60 seconden video’s. Dit verhoogt de opties die merken moeten proberen en het trekt meer gebruikers.

De grootste opkomende verandering is echter de live video. Zoals Periscope, Youtube en Facebook al voor waren heeft Instagram bevestigd dat het live video test.

Er is nog niets bekend over wanneer de functie volledig wordt uitgerold, maar je kunt verwachten dat de functie beschikbaar is zodra de eerste tests zijn afgerond. Zodra live beschikbaar is voor gewone gebruikers, zullen merken en andere invloeden onvermijdelijk beginnen met het experimenten van deze functie en hoe ze het het beste kunnen gebruiken.

Verhoogde advertentieopties voor merken

Instagram heeft verschillende opties voor merken die op het platform willen adverteren, maar ik verwacht dat deze opties geleidelijk zullen toenemen als het jaar vordert.

Mark Zuckerberg heeft in het verleden gezegd dat tot een product een miljard gebruikers bereikt, het niet een “zinvolle onderneming” is en dat “we niet zullen proberen te monetiseren” tot dan toe. Het gevoel lijkt te zijn dat overdreven agressieve reclame de dienst minder aantrekkelijk maakt voor gebruikers en de groei beperkt.

Zodra u 1 miljard gebruikers heeft bereikt, is er een kritische massa bereikt die het te ongemakkelijk maakt om naar een concurrent te migreren. Op dit moment moeten we meer advertenties en reclame-opties voor merken zien.

 

Blijf op de hoogte

van relevante en actuele onderwerpen uit ons vakgebied. 

Hartstikke bedankt!